5. lokakuuta 2011

Koukku koukuttaa


Olen löytänyt tekemistä Tunteiden ja tuoksujen sekä iltaohjelmien välille...
siis tekemistä sohvalla löhöilyyn. :)

Vuosien tauon jälkeen olen ottanut virkkuukoukun käteeni.
En ole koskaan sen kummemmin tykännyt virkkaamisesta. En ole oikeastaan osannut virkata kunnolla. Tai ehkä en ole opetellut.

Pari vuotta sitten äitini neuvoi tekemään kukan. Niitä sitten olen virkkaillut jos minkälaisia.
Nyt tuntuu olevan oikea virkkaus-buumi ja itsekin innostuin kokeilemaan jotain muuta kuin kukkaa.



Löysin paikallisesta nauha ja lanka -kaupasta pienen ohjelehtisen, jossa oli virkattujen herkkujen ohjeita. Nuorimmainen tytär etenkin on tykännyt leikkiä itse ommelluilla leivoksilla ym. joten ajattelin kokeilla virkattuja sellaisia ja ostin lehtisen.

Kotona avasin lehtisen ja huomasin sen olevan ruotsinkielinen... kiva! Ruotsinkielen taitoni ei ihan yllä virkkausohjeisiin... onneksi välissä oli tulostetut virkkausohjeet suomeksi.
Niinpä ryhdyin kokeilemaan.

Tikkari onkin sitten ihan oma sovellus. Keksiä virkatessa tuli polka-tikkari mieleen ja päätin kokeilla.



Näitä on kiva virkata, valmistuu nopeammin kuin tuhat tilkkua päiväpeittoon...
Ehkä juuri siksi en ole koskaan ollutkaan innostunut virkkauksesta. Aina projektiksi tarjottiin jotain perusliinaa tai päiväpeittoa. Minun pitkäjänteisyys ei vaan riitä sinne päiväpeittoon asti...

15 kommenttia:

  1. Voi kuinka hauskoja! Näitä varmaan myydään joulumyyjäisissänne?! Tuollaisia jopa minäkin jaksaisin harrastaa :)

    VastaaPoista
  2. Herkullisia ja vähäkalorisia...;)

    /m

    VastaaPoista
  3. Aivan ihanat leikkiruuat. Mun virkkaustaidolla ei kannata lähteä kokeilemaan tuollaisia, mutta olen ajatellut ommella jotain leikkiruokia, kiitos hyvistä virikkeistä. :)

    VastaaPoista
  4. Marita: Mahdollisesti, riippuu ihan siitä miten kovasti sohva koukuttaa... :) Varmasti osaisit! Helppoja ja valmistuu sopivaan tahtiin.

    Huumi: Niinpä, ja etenkin tällaiselle sopivia joka ei tykkää makeista leivonnaisista oikeesti...

    Laura: Ole hyvä vaan. Ja hei, jos minun virkkaustaidot riittävät, varmasti riittävät myös sinun. Eikun rohkeasti kokeilemaan. Ohjeet kyllä olivat melko idiootti-varmat, joten jopa minä pienen kokeilun jälkeen ymmärsin.

    VastaaPoista
  5. Onpa herkullisen suloisia ja todellakin silmänruokaa ;)! Olet kyllä tehnyt siistiä työtä! Mulla ei synny käsistä kuin oikeita leivonnaisia, tällaisiä en ikinä osaisi :).

    Mukavaa iltaa!

    t.Minna

    VastaaPoista
  6. Aivan ihania! Tuollaisiin virkkauksiin minunkin kärsivällisyys voisi riittää :) Mistähän tuollaisen ohjelehtisen saisi? Vois pikku-Iidalle virkkailla leikkeihin herkkuja :)

    VastaaPoista
  7. Voi mitä herkkuja!! Ihania virkkuita!

    VastaaPoista
  8. Minna: Kiitos! Sinun leivonnaiset ovatkin todella herkullisia!!! <3

    Virpi: Kiitos! Lehtinen on "Amigurumi Candy Magazine 2", Svarta Fåret. Näkyy olevan nettisivut: www.svartafaret.se
    Lehti on A5 -kokoinen.

    VastaaPoista
  9. Voi miten ihania, tuollaisista meilläkin etenkin tytär tykkäisi. Vaan mä en todellakaan osaa virkata. Yritin viime talvena, kun innostuin kutomisestakin, mutta en vaan tullut juttuun virkkuukoukun kanssa. Ja ohjeista en tajua tuon taivaallista :)

    VastaaPoista
  10. Onpa kivoja virkkauksia! Ja siinäpä taas taito mitä minä en kertakaikkiaan hallitse :)

    VastaaPoista
  11. Siis wau, ei voi kuin ihailla! Tosi hienoja! Mä kun en osaa virkatakaan :)

    VastaaPoista
  12. Johanna: Niin minäkin luulin että en osaa virkata, eikun kokeilemaan!

    Marika: Kiitos, kyllä sinäkin sen opit jos minäkin!!! :)

    VastaaPoista
  13. Aivan ihania!!!!!!
    Soiton heti paikalliseen lankaliikkeeseen, mutta niillä ei ollut tuota lehtistä:(
    Jos et halua "patenttia" nille ohjeille, niin pystytkö mitenkään skannaamaan sitä ja laittamaan vaikka s-postilla minulle.
    Ja jos lehtinen maksoi jotain, niin voin maksaa siitä haluaumasi summan.

    VastaaPoista
  14. Terhi: Kyllä sinä osaisit! Ei ole vaikeaa, jos osaat tehdä kiintosilmukan niin kyllä tällainen onnistuu. Nuo erilaisemmat silmukat olivat minullekin ihan uusia, mutta ohje oli sen verran hyvä että tajusin kuinka tehdä.. :)

    Mia: Laitanpa sinulle sähköpostia...

    VastaaPoista

Tähän voit jättää kommenttisi tai viestisi minulle. Kiitos paljon!