6. tammikuuta 2011

Iki-ihanat villasukat!

Jos minä olen innokas sisustaja ja käsitöiden tekijä, äitini on himoneuloja! Ehkä siksi en ole itse kovin hyvä neuloja. Aina kun on tehnyt mieli jotain neuleita, olen antanut äidilleni langat ja mallit.

 Minulla on nivelsairaus, joten talvella minulla on aina villasukat jalassa töissä ja kotona. Olen oikea villasukkien suurkuluttaja! Vuosi sitten näin Maalaisunelmaa -lehdessä aivan mielettömän ihanat villasukat! Kuva oli pieni (n. 2 cm x 4 cm) eikä itse neulekuvioista saanut kovin hyvin selvää.



Sukat jäivät kaivelemaan mieltäni oikein todenteolla. Syksyllä näin vastaavia sukkia lasten koossa Ideaparkin sisustusmyymälässä. Olisin halunnut itselleni sukat mutta ei onnistunut. No, marssin kauppaan ja löysin sopivan väristä lankaa jota ostin. Skannasin kuvan ja annoin langat ja kuvan äidilleni. Ajattelin kyllä mielessäni että mitähän sukista tulee, kun ei ole minkäänlaisia ohjeita, silmukkamääriä, kavennusohjeita ym. Hieman pelonsekaisesti odotin sukkiani...

Äitini toi minulle valmiit sukat juuri parhaaksi joulumyyjäisiin. Ne olivat juuri kuten kuvassa!!! Uskomatonta! Tietysti laitoin sukat jalkaan myyjäisiin ja olivatkin oikein hyvät kun vetoa oli autotallissa koko ajan.


Lapsemme tulivat minulle kateelliseksi, koska minulla oli ihanat sukat eikä heillä.. Joulupukin muori kuuli toiveen ja kaikki kolme lastamme saivat joululahjaksi sukat. Kaikille eriväriset tietenkin. Nyt ei ole muita sukkia jalassa ollutkaan... Minulle on jo toiset sukat tilauksessa, joulunpunaiset tietenkin!




3 kommenttia:

  1. IHANAT sukat!! Todella kauniit, minulla on aina villasukat jalassa mutta näin kauniista saa vain haavella!

    VastaaPoista
  2. hei, mistähän voisin löytää näiden sukkien ohjeet??? rakastuin näihin ja on pakko saada samanlaiset :)

    VastaaPoista
  3. Hei, valitettavasti en voi antaa tai kertoa minkäänlaista ohjetta näihin. Äitini neuloi sukat tuon pienen lehtikuvan perusteella. Ilmeisesti paljon neulovat henkilöt osaavat tehdä vastaavat kuvan perusteella. Minä en osaisi! Kannattaa tietysti seurailla neule-blogeja, niissä saattaa olla vastaavanlaisia ohjeineen.

    VastaaPoista

Tähän voit jättää kommenttisi tai viestisi minulle. Kiitos paljon!